StartSjälvserviceBeslut, vård- och omsorgsrelaterade avslag - Överklaga
Självservice

Beslut, vård- och omsorgsrelaterade avslag - Överklaga

Publicerad 2016-07-06
Uppdaterad 2019-08-01 13:33
Meddelandet skickas till vardomsorg@sala.se
CAPTCHA Image
Play CAPTCHA Audio
Refresh Image
Viktigt att veta. Det du skriver till kommunen kan komma att diarieföras och bli offentlig handling. Läs mer om hur ett ärende hanteras i kommunen.

Om tjänsten

Om du vill överklaga ditt beslut (helt eller delvis) kan du få hjälp med detta av den handläggare som fattat beslutet. Överklagan skall ställas till Förvaltningsrätten men skickas till Vård och omsorg.

För att överklagandet skall kunna prövas måste det ha inkommit till Kommunstyrelsens förvaltning inom tre veckor från den dag du fick beslutet. Har ditt överklagande kommit in i rätt tid skickas det vidare till Förvaltningsrätten om Kommunstyrelsen/beslutsfattaren inte själv ändrar beslutet på det sätt du har begärt.

Överklagan måste vara skriftlig och innehålla följande:

  • Ditt namn
  • Ditt personnummer
  • Postadress
  • Telefonnummer
  • Ange vilket beslut du överklagar
  • Ange varför du tycker att beslutet är oriktigt
  • Ange även önskad ändring
  • Bifoga handlingar eller annat som du anser stöder din uppfattning

Glöm inte att din överklagan måste vara undertecknad av dig. Om något är oklart eller om du vill ha hjälp att överklaga beslutet kan du vända dig till den som fattat beslutet.