StartSjälvserviceLägenhetsregistret, flerbostadshus - Anmälan
Självservice

Lägenhetsregistret, flerbostadshus - Anmälan

Publicerad 2020-01-24
Uppdaterad 2020-01-24 18:05
Meddelandet skickas till samhallsbyggnad@sala.se
CAPTCHA Image
Play CAPTCHA Audio
Refresh Image
Viktigt att veta. Det du skriver till kommunen kan komma att diarieföras och bli offentlig handling. Läs mer om hur ett ärende hanteras i kommunen.

Var noga med att fylla i fastighetsbeteckning, datum för färdigställande, fastighetsadress, datum för bygglov, byggnadsåtgärd samt uppgifter om lägenheten. 

OBS! Endast en fastighet per blankett.

Om tjänsten

Lägenhetsregistrets syfte är att skapa hushålls- och bostadsstatistik som ska användas i samhällsplanering och forskning. Folkbokföring sker på lägenhet i stället för som tidigare på fastighet.

Fastighetsägare som äger flerbostadshus eller småhus ska enligt lag rapportera nytillkomna, förändrade och borttagna bostadslägenheter till lägenhetsregistret.

Villkor

Fastighetsägare som äger flerbostadshus/specialbostäder.

Avgifter

Tjänsten är kostnadsfri.

De personuppgifter som lämnas registreras och behandlas för att underlätta administration, handläggning samt för statistiska ändamål.

Mer information om hur kommunen hanterar personuppgifter hittar du på sala.se/integritetspolicy

Du kan även kontakta dataskyddsombudet via e-post: dataskyddsombud@sala.se

Relaterade länkar