Från och med mars får du som har en digital brevlåda dina fakturor från Sala kommun skickade till den.
Vi vill minska klimatpåverkan och samtidigt ge dig möjligheten att ta emot din post och dina fakturor från oss digitalt. Därför är vi från och med mars anslutna till de digitala brevlådor som finns i Sverige. Det är tjänster för säker digital post från företag och myndigheter. Det är kostnadsfritt, säkert och dessutom riktigt bra för miljön!
För att ta emot post och fakturor från oss via en digital brevlåda behöver du registrera ett konto hos någon av leverantörerna för digitala brevlådor. Läs mer om vilka du kan välja på Mina meddelandens webbplats. Mina meddelanden är en tjänst för säker digital post från myndigheter och kommuner.
Fakturor från kommunen
Vanliga frågor om digitala brevlådor
Några exempel är Kivra, eBoks, Digimail och Min myndighetspost.
Du registrerar dig vanligtvis på leverantörens webbplats. De flesta har också en app till telefonen. Läs mer om vilka digitala brevlådor som finns på minameddelanden.se.
Du kan när som helst avanmäla eller anmäla dig till en digital brevlåda.
Du behöver inte göra någonting, dina fakturor från oss kommer automatiskt till din digitala brevlåda.
Nej, du måste själv registrera ett konto hos någon av leverantörerna för digital brevlåda.