Sala kommun vill bli ännu bättre på att ge dig service av hög kvalitet. Dina synpunkter på kommunens verksamheter och tjänster är därför viktiga bidrag när vi utvecklar och förbättrar våra tjänster.
Om du har synpunkter på en befintlig verksamhet eller service ska du i första hand kontakta ansvarig chef för verksamheten alternativt ansvarig handläggare för tjänsten.
Om du vill föreslå en ny verksamhet eller saknar service inom något verksamhetsområde ska du i första hand kontakta dina politiker som fattar beslut om vilken verksamhet kommunen ska bedriva.
Sedan 2024 har du som är folkbokförd i Sala kommun även möjlighet att lämna in e-förslag. Förslag som uppfyller Sala kommuns villkor publiceras på Sala kommuns webbplats för en omröstning bland allmänheten. Förslag går att rösta på under en period på 60 dagar. Förslag som får 30 röster eller fler går vidare till de förtroendevalda för politisk beredning.
Felanmälan - samhällsteknik
Felanmälan av kommunala anläggningar och tekniska tjänster.
(Gator, vägar. Vatten och avlopp. Renhållning/sophämtning. Kommunala fastigheter)
Bygga och bo
Synpunkter på detaljplaner som är ute på samråd och granskning.
Tjänster för att lämna synpunkter och klagomål
-
InformationstjänstUppdaterad: 2024-05-31 11:25
Felanmälan av kommunala anläggningar och tekniska tjänster.
-
InformationstjänstUppdaterad: 2023-05-09 13:28
Anmäl fel när det gäller klotter, nedskräpning, gator, cykelvägar, belysning, lekplatser, parker, konstverk, med mera.
-
InformationstjänstUppdaterad: 2019-10-22 16:43
Här ser du redan gjorda felanmälningar.
-
SjälvserviceUppdaterad: 2021-09-10 10:56
-
SjälvserviceUppdaterad: 2024-02-22 09:44
-
SjälvserviceUppdaterad: 2023-01-19 11:11
-
SjälvserviceUppdaterad: 2022-11-22 14:03
-
InformationstjänstUppdaterad: 2024-10-04 09:01
Sala kommun vill bli ännu bättre på att ge dig service av hög kvalitet. Dina synpunkter på kommunens verksamheter och tjänster är därför viktiga bidrag när vi utvecklar och förbättrar våra tjänster.