Felanmälan av kommunala anläggningar och tekniska tjänster.
Gator, vägar
Dagtid: 0224-74 75 06 Övrig tid: 021-35 07 80
Vatten och avlopp
När du som privat fastighetsägare får problem med ditt kommunala vatten eller avlopp skall du alltid kontakta kommunens felanmälan, detta gäller dagtid, kvällar samt helger. Detta gäller även om du misstänker avloppsstopp inne i fastigheten eller inom tomten.
Är du utan vatten, misstänker en vattenläcka eller har du hittat ett löst brunnslock? Kontakta oss och gör en felanmälan
Vattenläckor och avloppsstopp
Dagtid: 0224-74 75 06 Övrig tid: 021-35 07 80
Vattenverk och pumpstationer
Dagtid: 0224-74 79 62 Övrig tid: tel. 021-35 07 80
Frågor om VA-anslutningar, VA-verksamhet och taxor
Teknisk handläggare: 0224-74 75 68, kommun.info@sala.se
Vatten- och avloppsverk
Teknisk handläggare: 0224-74 79 62, kommun.info@sala.se
Renhållning/sophämtning
VafabMiljö
Kontakta VafabMiljö för mer information angående sophämtning och avfallsfrågor (www.vafabmiljo.se )
Kundservice: 021-39 35 00, kundservice@vafabmiljo.se
Kommunala fastigheter
Fastighetsenheten: 0224-74 79 10, Fastighetsenheten.kundtjanst@sala.se
Fjärrvärme, elnät och gatubelysning
Sala-Heby Energi AB (SHE)
Dagtid: 0224-576 10 Övrig tid: 021-35 17 70